(Kützler) |
Για παράδειγμα ο αλγόριθμος προσιορισμού της τετραγωνικής ρίζας ενός οποιουδήποτε αριθμού απουσιάζει εδώ και αρκετά χρόνια από την εκπαίδευση αφού πλέον μπορεί κανείς να τον υπολογίσει με τον υπολογιστή τσέπης. Το ίδιο και ο υπολογισμός λογαρίθμων και άλλα θέματα, τα οποία το αναλυτικό πρόγραμμα δεν θεωρεί απαραίτητα να διδαχθούν πλέον...
Τα τεχνολογικά μέσα και οι ανάγκες που δημιουργεί ο πολιτισμός κάθε εποχής υπαγορεύουν τους στόχους, το περιεχόμενο και την κατεύθυνση της εκπαίδευσης. Εξάλλου ποια είναι τα μαθηματικά που χρειάζεται κάποιος; Την απάντηση την διαμορφώνουν οι ίδιες οι ανάγκες και οι τεχνολογικές εξελίξεις της κοινωνίας! (Ξεχνάμε κάποιες φορές οι μαθηματικοί ότι δε θα γίνουν όλοι οι μαθητές συνάδελφοί μας και επομένως δεν χρειάζεται να τα μάθουν όλα με μιας!).
Κάποιοι λένε: «Αν οι προηγούμενες γενιές δεν χρειάστηκαν την τεχνολογία για να μάθουν μαθηματικά, τότε ούτε τα παιδιά μας τη χρειάζονται. Άλλωστε και χωρίς να έχουμε τους υπολογιστές τα καταφέραμε καλά».
Όμως η κοινωνία και οι ανάγκες της κινούνται με βάση την εξέλιξη της τεχνολογίας. Και σύμφωνα με την εξέλιξη της τεχνολογίας κινούνται και τα μαθηματικά κάθε εποχής αλλά και η διδασκαλία τους. Εκπαίδευση και πολιτισμός εξελίσσονται παράλληλα.
Οι υπολογιστές δίνουν την ευκαιρία εκεί που το ενδιαφέρον ήταν αποκλειστικά εστιασμένο στις πράξεις και τις διαδικασίες, να μετατοπιστεί και σε άλλα θέματα των μαθηματικών, που βοηθούν την κατανόηση των εννοιών και των τεχνικών σε βάθος. Εμπλουτίζουν τις εμπειρίες γύρω απο τα μαθηματικά, είναι το κατάλληλο περιβάλλον για κάποιον να «κάνει» μαθηματικά και όχι απλά να ακούσει γι’ αυτά αλλά να εμπλακεί ενεργητικά, δίνοντας την ευκαιρία για πειραματισμό, παρατήρηση, συμπέρασμα και δικαιολόγηση όπως υπαγορεύει η σύγχρονη Διδακτική μεθοδολογία.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου